Terug
Gepubliceerd op 25/02/2025

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 24/02/2025 - 14:00

Tijdelijk politiereglement op het wegverkeer in de Kriephoekstraat ter hoogte van huisnr. 2A - 2B voor het verlagen van een verhoogde weginfrastructuur in de periode van 3 maart tot en met 31 maart 2025

Aanwezig: Karel Hubau, burgemeester-voorzitter
Ankie D'Hollander, Davy Tuytens, Tim Renshofer, Jef Vermaere, Nadine De Stercke, schepenen
Serge Ronsse, algemeen directeur
bevoegdheid

Nieuwe gemeentewet, artikel 130 bis.

juridisch kader
  • Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286, 287 en 288.
  • Nieuwe gemeentewet, artikel 119 en 135 § 2.
  • Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
  • Koninklijk besluit van 01 december 1975 houdende het algemeen reglement van de politie op het wegverkeer.
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzonder plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, en latere wijzigingen.
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende gemeentelijke administratieve sancties – bekrachtigen protocolakkoord betreffende inbreuken verkeer.
  • Gemeenteraadsbesluit van 14 december 2020 betreffende retributie voor de tijdelijke inname van het openbaar domein (vervangen gemeenteraadsbesluit van 18 november 2019).
  • Gemeenteraadsbesluit van 20 januari 2025 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties – vaststellen van het reglement (vervangen van gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019).
motivering

Aannemer Audoorn & Co NV uit Kruisem vraagt toelating voor het verlagen van een verhoogde weginfrastructuur om toegang te verlenen aan een nieuwbouwwoning gelegen in de Kriephoekstraat 2A - 2B. Deze werken zullen uitgevoerd worden in de periode van 3 maart tot en met 31 maart 2025 en zullen max. 2 werkdagen duren. Tijdens de werkuren 7u en 17u  zal het verkeer komende van de Grenadierslaan omgeleid worden. Het past hierbij de nodige verkeersveilige maatregelen te treffen. 

besluit

Art. 1:

In de periode van 3 maart tot en met 31 maart 2025 zal er max. 2 werkdagen van 7u tot 17u een aanpassing uitgevoerd worden aan de weginfrastructuur ter hoogte van Kriephoekstraat  2A - 2B. Het gemotoriseerd verkeer komende van de Grenadierslaan zal omgeleid worden via de Dorpsstraat en Palmstraat. Dit zal aangeduid worden met de nodige borden A31, C31a, C31b en onderbord M2 op de Grenadierslaan.  De werkzone zal aangeduid worden met de nodige werfbakens en borden A31, D1c en fietsers op de rijweg. 

Art. 2:

Een lokale omleiding wordt voorzien via Dorpsstraat en Palmstraat, aangeduid met de nodige borden F41.

Art. 3:

De signalisatie zal stipt door de aanvrager opgesteld worden bij aanvang van de werken en nadien terug verwijderd worden.

Art. 4:

De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve geldboetes conform het GAS-reglement.

Art. 5:

Onderhavig politiereglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en treedt in werking op heden.

Art. 6:

Afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan:

  • Lokale politie Gavere.
  • Brandweerzone Centrum, dienst 112.
  • De aanvrager.