Terug
Gepubliceerd op 18/08/2021

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 16/08/2021 - 14:00

Tijdelijk politiereglement op het wegverkeer voor het vernieuwen van de dakbedekking Kerkstraat 24 gedurende de periode van 23 augustus tot en met 3 september 2021

Aanwezig: Denis Dierick, burgemeester-voorzitter
Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, schepenen
Serge Ronsse, algemeen directeur
Verontschuldigd: Tanja Eeckhout, voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst
bevoegdheid

Nieuwe gemeentewet, artikel 130 bis.

juridisch kader
  • Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286, 287 en 288.
  • Nieuwe gemeentewet, artikel 119 en 135 § 2.
  • Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
  • Koninklijk besluit van 01 december 1975 houdende het algemeen reglement van de politie op het wegverkeer.
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzonder plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties – vaststellen van het reglement (vervangen van gemeenteraadsbesluit van 21 december 2015).
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende gemeentelijke administratieve sancties – bekrachtigen protocolakkoord betreffende inbreuken verkeer.
  • Gemeenteraadsbesluit van 14 december 2020 betreffende retributie voor de tijdelijke inname van het openbaar domein (vervangen gemeenteraadsbesluit van 18 november 2019).
motivering

De eigenaar vraagt toelating voor het vernieuwen van zijn dakbedekking in de Kerkstaat 24. Deze werken zullen uitgevoerd worden gedurende de periode van 23 augustus tot en met 3 september 2021. Er zal voor deze werken gebruik gemaakt worden van torenkraan die deels op de rijweg zal staan. Het is aangewezen hierbij verkeersveilige maatregelen te treffen.

besluit

Art. 1:

Van 23 augustus tot en met 3 september 2021 zal ter ter hoogte van de Kerkstraat 24 gewerkt worden met 3-kleurige lichten en de nodige vooraankondigingsborden, bij het uitvoeren van dakwerken. In de werkzone worden voetgangers gevraagd om over te steken.

Art. 2:

Van 23 augustus tot en met 3 september 2021 zal er in de Beekstraat, gedeelte tussen de Eikstraat en Kerkstraat enkel plaatselijk verkeer toegelaten worden. Dit zal aangegeven worden met de borden C3 en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en de borden C31a en C31b en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer".

Art. 3:

De verkeerssignalisatie cfr. het signalisatieplan zal aangeleverd worden door de gemeentelijke diensten en dient door de aanvrager stipt geplaatst en nadien terug verwijderd worden.

Art. 4:

De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve geldboetes conform het GAS-reglement.

Art. 5:

Onderhavig politiereglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en treedt in werking op heden.

Art. 6:

Afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan:

  • Lokale politie Gavere.
  • Brandweerzone Centrum, dienst 100.
  • Provinciale GAS-ambtenaar.
  • De Lijn.
  • De aanvrager.