Terug
Gepubliceerd op 18/08/2021

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 16/08/2021 - 14:00

Tijdelijk politiereglement op het wegverkeer tijdens het inhuldigen van het nieuwe logo en schoolnaam van de vrije basisschool Asper - Steenweg 41 op 1 september 2021

Aanwezig: Denis Dierick, burgemeester-voorzitter
Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, schepenen
Serge Ronsse, algemeen directeur
Verontschuldigd: Tanja Eeckhout, voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst
bevoegdheid

Nieuwe gemeentewet, artikel 130 bis.

juridisch kader
  • Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286, 287 en 288
  • Nieuwe gemeentewet en in het bijzonder artikel 119 en 135 § 2
  • Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer
  • Koninklijk besluit van 01 december 1975 houdende het algemeen reglement van de politie op het wegverkeer
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzonder plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende gemeentelijke administratieve sancties – bekrachtigen protocolakkoord betreffende inbreuken verkeer
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties – vaststellen van het reglement (vervangen van gemeenteraadsbesluit van 21 december 2015)
  • Gemeenteraadsbesluit van 14 december 2020 betreffende een retributiereglement voor de tijdelijke inname van het openbaar domein (vervangen van het gemeenteraadsbesluit van 18 november 2019)
motivering

De directeur van de vrije basisschool "Sint-Martinus" vraagt toelating voor het afsluiten van de zone rond de schoolomgeving in het kader van het inhuldigen van het nieuwe logo en naam van de school op 1 september 2021.  Het is aangewezen hierbij verkeersveilige maatregelen te treffen.

besluit

Art. 1:

Op 1 september 2021 van 8u45 tot 13u zal er een stilstaan- en parkeerverbod zijn op de parkeerplaatsen ter hoogte van Steenweg 47 (links van de kerk). Dit zal aangegeven worden met de borden E3 met onderbord type V en type X(a) en X(b).

Art. 2:

Op 1 september 2021 van 8u45 tot 13u zal het deel Steenweg, vanaf huisnr 47 (links van de kerk) tot aan de hoek met de Hulstraat zal afgesloten worden voor alle verkeer. Dit zal aangegeven worden met de nodige bakens, borden C3 en oranje knipperlichten.

Art. 3:

De signalisatie voor het stilstaan- en parkeerverbod zal door de gemeentelijke diensten geplaatst worden en nadien terug verwijderd worden. De andere signalisatie zal aangeleverd worden door de gemeentelijke diensten en dient door de aanvrager stipt opgesteld te worden en nadien terug verwijderd worden.

Art. 4:

De aanvrager dient de bewoners van de Steenweg 47 schriftelijk en minstens 3 dagen op voorhand op de hoogte te brengen van de geplande activiteit en van de aangepaste verkeerssituatie.

Art. 5:

De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve geldboetes conform het GAS-reglement.

Art. 6:

Deze verordening treedt in werking de dag zelf dat ze wordt bekendgemaakt volgens het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286 en  287.

Art. 7:

Afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan :

  •  Lokale politie Gavere;
  •  Brandweerzone Centrum, dienst 100;
  •  De aanvrager.