Terug
Gepubliceerd op 23/07/2024

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 22/07/2024 - 14:00

Tijdelijk politiereglement op het wegverkeer voor het plaatsen van een zeecontainer op de rijweg ter hoogte van Hulstraat 48B op 2 augustus 2024

Aanwezig: Denis Dierick, burgemeester-voorzitter
Peter Declercq, Christophe De Boever, Peggy Demoor, schepenen
Serge Ronsse, algemeen directeur
Verontschuldigd: Dirk Martens, Dieter De Mets, schepenen
bevoegdheid

Nieuwe gemeentewet, artikel 130 bis.

juridisch kader
  • Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286, 287 en 288.
  • Nieuwe gemeentewet, artikel 119 en 135 § 2.
  • Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
  • Koninklijk besluit van 01 december 1975 houdende het algemeen reglement van de politie op het wegverkeer.
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzonder plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, en latere wijzigingen.
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties – vaststellen van het reglement (vervangen van gemeenteraadsbesluit van 21 december 2015).
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende gemeentelijke administratieve sancties – bekrachtigen protocolakkoord betreffende inbreuken verkeer.
  • Gemeenteraadsbesluit van 14 december 2020 betreffende retributie voor de tijdelijke inname van het openbaar domein (vervangen gemeenteraadsbesluit van 18 november 2019).
motivering

De bewoners van Hulstraat 48B vragen toelating voor het plaatsen van een zeecontainer en verhuislift op de rijweg ter hoogte van Hulstraat 48B op 2 augustus 2024. Hierbij zal er geen doorgaand verkeer mogelijk zijn. Het past hierbij de nodige verkeerveilige maatregelen te treffen. 

besluit

Art. 1:

Op 2 augustus 2024 tussen 6u en 20u zal de Hulstraat ter hoogte van huisnr. 48B afgesloten worden voor alle verkeer, ten gevolge van een zeecontainer en verhuislift op de rijweg. Dit zal aangeduid worden met een werfbaken voorzien van een bord C3. Op de hoek Hulstraat/Haagstraat zal dit aangeduid worden met een bord C3, UPV en F45.

Art. 2:

Een lokale omleiding zal voorzien worden via de Tragelstraat en Haagstraat. Dit zal aangeduid worden met de nodige borden F41.

Art. 3:

De signalisatie zal stipt door de aanvrager opgesteld worden bij aanvang van de werken en nadien terug verwijderd worden.

Art. 4:

De aanvrager dient de bewoners van het afgesloten gedeelte van de Hulstraat schriftelijk en minstens 3 dagen voor aanvang van de werken van deze hinder op de hoogte te brengen.

Art. 5:

De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve geldboetes conform het GAS-reglement.

Art. 6:

Onderhavig politiereglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en treedt in werking op heden.

Art. 7:

Afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan:

  • Lokale politie Gavere.
  • Brandweerzone Centrum, dienst 112.
  • De aanvrager.