Nieuwe gemeentewet, artikel 130 bis.
Aannemer Vindevogel NV uit Kruisem voert de weg- en rioleringswerken uit op de Steenweg. Vanaf 15 november 2024 zal het kruispunt Veldstraat/Steenweg in de werkzone vrijgegeven worden voor alle verkeer. De werkzone wordt hierbij aangepast op de Steenweg vanaf het Carlos Dierickxplein tot en met de Biesstraat (inclusief het kruispunt). Deze werken zullen uitgevoerd worden in de periode van 15 november 2024 tot en met 28 februari 2025 onder voorbehoud van de weersomstandigheden.
De grote omleiding voor het verkeer blijft Kruishoutemsesteenweg - N60 - Stationsstraat. Een lokale omleiding is voorzien via Veldstraat - C. Dierickxplein - Slaapstraat - Biesstraat - Kruishoutemsesteenweg.
Hulstraat, Haagstraat en Tragelstraat blijven enkel toegankelijk voor plaatselijk verkeer, alsook het éénrichtingsverkeer in de Landdijk (in de rijrichting naar de Steenweg) blijft van toepassing. Jolleveld blijft bereikbaar via de Steenweg, dit in beide rijrichtingen.
Het past hierbij de nodige verkeersveilige maatregelen te treffen.
Art. 1: |
Van 15 november tot en met 28 februari 2025 zal de Steenweg, tussen Carlos Dierickxplein en Biesstraat (inclusief het kruispunt), afgesloten worden voor alle verkeer. Het kruispunt Steenweg/Veldstraat wordt vrijgegeven voor alle verkeer. De werkzone zal afgebakend worden met de nodige werfbakens en hekkens voorzien van borden A31, C3 en oranje knipperlichten. |
Art. 2: | Vanaf 15 november 2024 tot en met 28 februari 2025 zal er een parkeerverbod geplaatst worden op een deel van het Carlos Dierickxplein (kant Steenweg) die ook deel uitmaakt van het project, aangeduid met de nodige borden E3 met onderbord type V en type X(a) en X(b). De werfzone zal eveneens afgebakend worden met werfhekkens en oranje knipperlichten. |
Art. 3: | Van 15 november 2024 tot en met 28 februari 2025 zal er enkel plaatselijk verkeer toegelaten worden in de Hulstraat, Haagstraat en Tragelstraat, dit zal aangeduid worden met de borden C3 en UPV. In de Landdijk, tussen Tragelstraat en Jolleveld, zal er éénrichtingsverkeer ingevoerd worden met uitzondering van fietsers. Dit zal aangeduid worden met de nodige borden C1, F19 en M2. |
Art. 4: |
Van 15 november 2024 tot en met 28 februari 2025 zal een omleiding voorzien worden via Kruishoutemsesteenweg, N60 en Stationsstraat. Dit zal aangeduid worden aan de rotonde Alfred Amelotstraat (Kruisem) en aan het kruispunt Steenweg/Stationsstraat. Een lokale omleiding zal voorzien worden via Veldstraat, Carlos Dierickxplein, Slaapstraat, Biesstraat, Kruishoutemsesteenweg. |
Art. 5: |
De signalisatie zal cfr. het signalisatieplan, stipt door de aannemer opgesteld worden bij aanvang van de werken en nadien terug verwijderd worden. |
Art. 6: |
De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve geldboetes conform het GAS-reglement. |
Art. 7: |
Onderhavig politiereglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en treedt in werking op heden. |
Art. 8: | Onderhavig politiereglement heft het collegebesluit van 13 mei 2024 betreffende een tijdelijk politiereglement op het wegverkeer tijdens het uitvoeren van de weg- en rioleringswerken (fase 1) op de Steenweg van 27 mei tot en met 20 december 2024 op. |
Art. 9: |
Afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan:
|