Terug
Gepubliceerd op 01/09/2021

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 30/08/2021 - 14:00

Tijdelijk politiereglement op het wegverkeer voor het plaatsen van een toiletwagen op de rijweg (einde van de parkeerstrook) ter hoogte van Steenweg 16 van 8 september tot en met 11 september 2021

Aanwezig: Denis Dierick, burgemeester-voorzitter
Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, schepenen
Serge Ronsse, algemeen directeur
bevoegdheid

Nieuwe gemeentewet, artikel 130 bis.

juridisch kader
  • Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286, 287 en 288.
  • Nieuwe gemeentewet, artikel 119 en 135 § 2.
  • Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
  • Koninklijk besluit van 01 december 1975 houdende het algemeen reglement van de politie op het wegverkeer.
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzonder plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties – vaststellen van het reglement (vervangen van gemeenteraadsbesluit van 21 december 2015).
  • Gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende gemeentelijke administratieve sancties – bekrachtigen protocolakkoord betreffende inbreuken verkeer.
  • Gemeenteraadsbesluit van 14 december 2020 betreffende retributie voor de tijdelijke inname van het openbaar domein (vervangen gemeenteraadsbesluit van 18 november 2019).
motivering

De bewoners van Steenweg 16 vragen in het kader van hun huwelijksfeest toelating voor het plaatsen van een toiletwagen op het einde van de parkeerstrook ter hoogte van hun woning voor de periode van 8 september tot en met 11 september 2021. Het is aangewezen hierbij verkeersveilige maatregelen te treffen.

besluit

Art. 1:

Van 8 september tot en met 11 september 2021 zal er een toiletwagen geplaatst worden op het einde van de parkeerstrook ter hoogte van Steenweg 16. Dit zal verduidelijkt worden met de nodige bakens en oranje knipperlicht en de borden A7c, B19, B21 en D1c.

Art. 2:

De signalisatie zal aangeleverd worden door de gemeentelijke diensten en dient door de aanvrager opgesteld worden bij plaatsing van de toiletwagen en nadien terug verwijderd worden.

Art. 3:

De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve geldboetes conform het GAS-reglement.

Art. 4:

Onderhavig politiereglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en treedt in werking op heden.

Art. 5:

Afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan:

  • Lokale politie Gavere.
  • Provinciale GAS-ambtenaar.
  • De aanvrager.