Gemeenteraadsbesluit van 22 juni 2009 houdende aanvullende reglementen op het wegverkeer – delegatie aan het college van burgemeester en schepenen.
De huidige verkeerssituatie in de Tragelstraat is onduidelijk voor zowel de bewoners als andere weggebruikers. Het is aangewezen om de bestaande signalisatie te verwijderen en enkel plaatselijk verkeer toe te laten. Dit kan door het plaatsen van een bord C3 en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" bij het inrijden van de straat.
Definitie “Plaatselijk verkeer” of “plaatselijke bediening”: de voertuigen van de bewoners en hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen, de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, de voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen, fietsers en ruiters.
De Tragelstraat is een gemeenteweg.
Verkeersmaatregelen |
|
Art. 1: |
De Tragelstraat zal ingericht worden als een straat voor plaatselijk verkeer, aangeduid met een bord C3 en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" op het kruispunt Tragelstraat/Hulstraat en Tragelstraat/Haagstraat (2) en Tragelstraat/Scheldekant. |
Verkeerstekens |
|
Art. 2: |
De voornoemde verkeersmaatregelen zullen gesignaleerd worden met de passende verkeerstekens zoals aangeduid op het plan, gezien in bijlage. |
Handhaving |
|
Art. 3: |
De inbreuken op deze verordening zullen, afhankelijk van hun aard, gestraft worden met politiestraffen of administratieve sancties volgens het GAS-reglement. |
Slotbepalingen |
|
Art. 4: |
Onderhavig aanvullend politiereglement vervangt eerdere aanvullende politiereglementen in de Tragelstraat op. |
Art. 5: |
Een afschrift van dit besluit zal toegezonden worden aan :
|
Art. 6: |
Onderhavig reglement treedt in werking de dag nadat zowel voldaan is aan de verplichting inzake kennisgave aan de Vlaamse regering als inzake de bekendmaking overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet over het lokaal bestuur. |