Mon 14/01/2019 - 13:00 Tumulus
De voorzitter van de gemeenteraad beslist tot bijeenroeping van de gemeenteraad en stelt de agenda van de vergadering op. De agenda bevat in ieder geval de punten die door het college van burgemeester en schepenen aan de voorzitter worden meegedeeld.
De overeenkomst met O.C. Broeder Ebergiste voor het opruimen van zwerfvuil wordt vernieuwd voor het werkjaar 2019.
Er is een omgevingsvergunningsaanvraag ingediend voor het bouwen van een meergezinswoning en plaatsen 2 tijdelijke kantoorcontainers Kasteeldreef 41-43. Het college verwacht geen aanzienlijke milieueffecten zodat de opmaak van een project-MER niet vereist is.
Er werd een melding ingediend op 06/12/2018 voor het beperkt verbouwen van een woning in functie van een opsplitsing voor zorgwonen te Gavere - Asper, Hulstraat 12.
Er werd een aanvraag ingediend bij de Deputatie voor een omgevingsvergunning voor het exploiteren van een afvalstoffenverwerkend bedrijf + bijstelling + regularisatie van een kantoor met werkplaats in de Legen Heirweg 38.
Het college verleent een gunstig advies onder voorwaarden.
Er werd bij de Deputatie een omgevingsvergunningsaanvraag ingediend voor verandering door wijziging en uitbreiding van een schrootbedrijf, bijstelling, verhogen van een bestaande muur en het plaatsen van een geluidswand in de Legen Heirweg 30.
Het college verleent een gunstig advies onder voorwaarden.
Er werd bij de Deputatie een omgevingsvergunningsaanvraag ingediend voor het verder exploiteren en veranderen door wijziging, uitbreiding en toevoeging van een zandgroeve + aanpassing helling talud in de Kouterstraat zn.
Het college verleent deels gunstig advies onder voorwaarden, deels ongunstig advies.
Er is op 23/10/2018 een aanvraag ingediend voor een omgevingsvergunning voor uitbreiding van paviljoen Waterkant in de Leenstraat 31-35.
Het college heeft de vergunning verleend.
Het tarief voor een urnenkelder blijft behouden op € 500.
Het tarief voor een grafkelder voor twee personen blijft behouden op € 700.
Het reglement beoogt de invoering van een snelheidsbeperking van 30km per uur in de Sportdreef, vanaf parking 1 "Sportdreef" tot aan parking 2 "speelplein".
De Sportdreef is een gemeenteweg. De openbare weg in het gemeentelijk sportcentrum, ter hoogte van de ontmoetingsruimte t’ Eiland en de openbare weg aan het speelplein zijn voorzien van een slagboom en verboden voor iedere bestuurder, met uitzondering van de leveranciers, diensten en houders van een parkeerkaart.
In de Sportdreef is een tweede parking aangelegd, waardoor het wenselijk is de parkings een naam te geven. De grootste parking (parking 1) krijgt de naam “Sportdreef” en de kleine parking (parking 2) de naam “speelplein”.
Het is aangewezen op parking 1 “Sportdreef” niet langer kampeerauto's toe te laten gezien de recente aanleg van een parking voor kampeerauto’s in de Brandweerstraat. De parking is ingericht met parkeerplaatsen voor personenwagens, waarvan 5 parkeerplaatsen voor andersvaliden en 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen en 1 parkeerplaats voor een autocar . Op parking 2 “speelplein” zullen enkel personenwagens toegelaten worden, zoals op parking 1 “Sportdreef”. Op parking 2 zijn 2 parkeerplaatsen voorzien voor andersvaliden.
Voor een vlotte verkeersdoorstroming zal de Sportdreef, vanaf het kruispunt met de Kasteeldreef tot aan de 2e inrit van het gemeentelijk sportcentrum, voorzien worden van een parkeerverbod langs beide kanten van de rijweg.
Op 23 januari 2019 zal de Tempelstraat ter hoogte van huisnr. 25 afgesloten worden voor alle verkeer.
Van 16 januari 2019 tot en met 27 januari 2019 zal er een stilstaan– en parkeerverbod zijn op een gedeelte van het Carlos Dierickxplein, kant Steenweg/Slaapstraat, voor een zone van 10m x 10m (vanaf de haag).
De gemeente wenst de Luxemburgstraat, de Veldstraat en een deel van de Ten Edestraat te laten opnemen in het BFF. De aanvraag en de bijgevoegde verantwoordingsnota zal overgemaakt worden aan de provincie Oost-Vlaanderen.
Goedkeuring van de vorderingsstaat voor een bedrag van € 4.497,19 inclusief BTW.
Het college verleent zonder opmerkingen zijn akkoord aan de plaatsbeschrijving.
Goedkeuringslijst met nummer 2019/1 voor een totaal bedrag van € 223.639,57.
Goedkeuringslijst met nummer 2019/2 voor een totaal bedrag van € 16.818,08.
De volgende leden nemen deel aan het VVSG startfeest lokaal beleid voor lokale mandatarissen: Denis Dierick, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor en Tanja Eeckhout.
Een technisch assistent poetshulp E1-E3 is voorlopig afwezig wegens ziekte tot en met 11 januari 2019. Een verlenging van de afwezigheid is niet uit te sluiten. Er wordt in de noodzakelijk vervanging voorzien worden door het uitbreiden van prestaties van een technisch assistent poetshulp E1-E3 binnen dezelfde dienst.
Bijbestelling van 6 bureaustoelen.
De afwijkingen voor 2019 worden vastgesteld conform het voorstel van Handelscentrum Gavere.
Aanstellen tijdelijke kleuterleidster aan de Gemeentelijke Basisschool De Vierklaver, met een prestatie van 12/24e ten laste van de inrichtende macht met ingang van 1 januari 2019 t.e.m. 30 juni 2019.
Aanstellen tijdelijke leerkrachten aan de Gemeentelijke Basisschool De Vierklaver, met een prestatie van 6/24e ten laste van de inrichtende macht met ingang van 18 januari 2019 t.e.m. 30 juni 2019.
Aanstelling waarnemende leerkracht in vervanging van een leerkracht afwezig wegens ziekte vanaf 1 januari 2019 tot de duur van zijn ziekte.
Aanstelling waarnemende kleuterleidster in vervanging van een kleuterleidster afwezig wegens voltijds verlof verminderde prestaties vanaf 7 januari 2019 tot en met 18 januari 2019.