Terug
Gepubliceerd op 30/03/2021

Notulen  OCMW-raad

ma 22/02/2021 - 20:00 G.O. Racing
Aanwezig: Dieter De Mets, voorzitter van de OCMW-raad
Denis Dierick, voorzitter van het vast bureau
Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, leden van het vast bureau
Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, raadsleden
Serge Ronsse, algemeen directeur

De voorzitter opent de zitting om 20:00.

  • Openbaar

    • Goedkeuren notulen en zittingsverslag van 25 januari 2021

      Aanwezig: Dieter De Mets, voorzitter van de OCMW-raad
      Denis Dierick, voorzitter van het vast bureau
      Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, leden van het vast bureau
      Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, raadsleden
      Serge Ronsse, algemeen directeur
      bevoegdheid

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 32.

      juridisch kader

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 277 en 278.

      motivering

      Elk lid van de raad voor maatschappelijk welzijn heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de raad voor maatschappelijk welzijn worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.

      Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn en de algemeen directeur.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Dieter De Mets, Denis Dierick, Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, Serge Ronsse
      Voorstanders: Dieter De Mets, Denis Dierick, Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      besluit

      Art. 1:

      De notulen van de zitting van de OCMW-raad van 25 januari 2021 goed te keuren.

      Art. 2:

      Het verslag van de zitting van de OCMW-raad van 25 januari 2021 goed te keuren.

    • Organogram en personeelsomkadering - vaststellen (vervangen OCMW-raadsbesluit van 23 juni 2020)

      Aanwezig: Dieter De Mets, voorzitter van de OCMW-raad
      Denis Dierick, voorzitter van het vast bureau
      Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, leden van het vast bureau
      Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, raadsleden
      Serge Ronsse, algemeen directeur
      bevoegdheid

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 161.

      juridisch kader
      • Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en vakbonden van haar personeel, artikel 2.
      • Organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, artikel 60 §3.
      • Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 171 en 183.
      • Koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, personen die deelnemen aan de vakbondsactiviteit, artikel 6.
      • Koninklijk besluit van 29 augustus 1985 tot aanwijzing van de grondregelingen in de zin van artikel 2 §1 1° van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en vakbonden van haar personeel, artikel 3 8°.
      • Besluit van de Vlaamse regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, artikel 3 tot en met 7.
      • Besluit van de Vlaamse regering van 12 november 2010 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie en het mandaatstelsel van het personeel van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en houdende de minimale voorwaarden voor sommige aspecten van de rechtspositieregeling van bepaalde personeelsgroepen van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, artikel 3 tot en met 7.
      • Omzendbrief BA 97/10 van 21 mei 1997 betreffende het toepassingsgebied van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en vakbonden van haar personeel en van het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van die wet.
      • Gemeenteraadsbesluit van 23 juni 2020 houdende vaststellen organogram, statutaire personeelsformatie en contractuele omkadering, samenstelling managementteam (vervangen OCMW-raadsbesluit van 23 maart 2020).
      • Gemeenteraadsbesluit van 14 december 2020 houdende meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025 - vaststellen.
      • OCMW-raadsbesluit van 23 juni 2020 houdende vaststellen organogram, statutaire personeelsformatie en contractuele omkadering, samenstelling managementteam (vervangen OCMW-raadsbesluit van 23 maart 2020).
      • OCMW-raadsbesluit van 14 december 2020 houdende meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025 - vaststellen.
      • Verslag en gunstig advies van het hoog overlegcomité van 3 februari 2021.
      motivering

      De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast. Volgens de memorie van toelichting bij het decreet lokaal bestuur "komt het de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn toe om een gezamenlijk organogram van de diensten van zowel de gemeente als het OCMW vast te stellen, elk binnen het eigen bevoegdheidsdomein. Het begrip “gezamenlijk” staat voor een identiek voorstel. Dat betekent dat er twee besluiten over eenzelfde voorstel zullen worden genomen".

      Het organogram geeft de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weer, duidt de gezagsverhoudingen en de functies aan waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden.

      De algemeen directeur zorgt in overleg met het managementteam voor het voorontwerp van het organogram.

      Het managementteam besprak het voorontwerp tijdens zijn vergadering van 17 december 2020 en gaf een positief advies.

      Het hoog overlegcomité besprak het ontwerp tijdens zijn vergadering van 3 februari 2021 en gaf een gunstig advies.

      Het organogram werd op de volgende punten gewijzigd:

      • de dienstenchequeonderneming verdwijnt uit het organogram. De resterende prestaties van de maatschappelijk werker thuiszorg (zie verder) worden geïntegreerd binnen het sociaal huis. Alle maatschappelijk werkers krijgen voortaan de functiebenaming 'maatschappelijk werker sociaal huis'.
      • de coördinator Huis van het Kind wordt toegevoegd aan het organogram, (voorlopig) onder leiding van de algemeen directeur.
      • de deskundige(n) sport worden leidinggevende van de toekomstige sportmedewerkers.

      De personeelsformatie vermeldt het aantal betrekkingen per graad in voltijdse equivalenten en maakt een onderscheid tussen de statutaire betrekkingen en de contractuele betrekkingen.

      Hoewel de besluiten van de Vlaamse regering met betrekking tot de minimale personeelsformatie van gemeente en openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn onverkort gelden, heeft de decreetgever het begrip in het decreet lokaal bestuur niet hernomen wegens "niet (...) eigentijds en adequaat (...) voor de weergave van de reële personeelsbehoefte en voor het concrete personeelsbeheer". De decreetgever gaat evenwel uit van een vorm van personeelsplanning want hij meent dat "het organogram de vertaling is van het personeelsbehoefteplan dat onder meer het aantal betrekkingen per graad, een vermindering of vermeerdering van het aantal betrekkingen (de behoefte), het afschaffen en de omvorming van betrekkingen voor een welbepaalde dienst aangeeft. De concrete vaststelling van dit personeelsplan (PEP) is een beslissing tot vaststelling van de personeelsformatie als vermeld in artikel 11, §1, 1°,van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel". De geldende personeelsformaties van gemeente en OCMW zijn gebaseerd op een globaal personeelsbehoeftenplan dat daarna telkens incrementeel wordt bijgestuurd, zodat ze verder als instrument van personeelsplanning kunnen aangewend worden. We gebruiken voortaan de term personeelsomkadering.

      De personeelsomkadering werd op de volgende punten gewijzigd:

      • de inzet van de projectmedewerker netwerkcoördinatie (gefinancierd vanuit het Fonds Sociale Maribel) wordt positief geëvalueerd en bijgevolg bestendigd. De functiebenaming wijzigt naar deskundige participatie. De budgettaire effecten werden opgenomen in de meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025, vastgesteld op 14 december 2020. (zie ook BD03, AP-147)
      • het bestuur wenst de dienstencheque-onderneming ten laatste op 1 januari 2023 stop te zetten (zie BD-05, AP-150, ACT-328).
        De personeelsomkadering bevat 12,00 VTE in de graad van poetsvrouw, maar is op dit moment maar voor 5,41 VTE ingenomen (waarvan 4,80 VTE werkelijk actief). De resterende poetsvrouwen worden overgeplaatst naar de uitdovende personeelsomkadering. De budgettaire effecten werden opgenomen in de meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025, vastgesteld op 14 december 2020.
        Daarnaast bevat de dienstencheque-onderneming ook een administratieve omkadering: 0,70 VTE maatschappelijk werker en 0,50 VTE administratief medewerker. De prestaties van de administratief medewerker worden - door een interne verschuiving - reeds veminderd met ingang van 1 februari 2021. De prestaties van de maatschappelijk werker worden deels geheroriënteerd (voor prestaties in het kader van de vermaatschappelijking van de zorg, zie BD02, AP-138, ACT-352)) en deels opgenomen in de uitdovende personeelsomkadering. De budgettaire effecten zullen worden opgenomen in een volgende meerjarenplanaanpassing, in functie van de evolutie van de voorgang van de overname van de dienstencheque-onderneming.
      • het bestuur diende in maart 2020 een aanvraag in voor 0,25 VTE coördinator Huis van het Kind bij het Fonds Sociale Maribel voor de Overheidssector. De aanvraag werd in mei 2020 goedgekeurd, op voorwaarde dat de aanwerving voltooid zou zijn voor eind oktober 2020. De budgettaire effecten werden opgenomen in de meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025, vastgesteld op 14 december 2020. (zie ook BD02, AP-139, ACT-295)
      • voor de uitbating van de sport- en recreatiehal in de Sportdreef worden vanaf medio 2023 3,00 VTE sportmedewerkers voorzien. De budgettaire effecten werden opgenomen in de meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025, vastgesteld op 14 december 2020.
      • het schrappen van de uitdovende betrekkingen technisch medewerker technische dienst Dv en technisch assistent technische dienst Ev wegens niet langer bezet. Deze wijziging heeft geen budgettaire effecten.
      • het schrappen van de uitdovende betrekking administratief assistent burgerzaken Dv wegens niet langer bezet. De budgettaire effecten werden opgenomen in de meerjarenplanaanpassing 1 2020-2025, vastgesteld op 14 december 2020.

      Bijzondere motivering met betrekking tot de stopzetting van de dienstenchequeonderneming

      Het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn beschikte vroeger over een poetsdienst die ingezet werd bij kwetsbare doelgroepen. Om de dienst betaalbaar te houden diende het OCMW in 2004 een aanvraag in tot erkenning van een dienstenchequeonderneming ‘DCO Hulp aan huis”. De erkenning werd bekomen op 17 mei 2004, met erkenningsnummer 01374. Het grootste deel van het personeel van de reguliere poetsdienst werd toen overgedragen naar de DCO.

      Het OCMW heeft de DCO aanvankelijk niet georganiseerd als “instelling” waardoor de normale loon- en arbeidsvoorwaarden van toepassing zijn op het DCO-personeel, en de DCO op korte termijn verlieslatend werd.

       

      2015

      2016

      2017

      2018

      2019

      2020*

      Uitgaven

      € 493.411,91

      € 436.627,65

      € 449.164,93

      € 424.171,64

      € 424.811,81

      € 318.148,50

      Inkomsten

      € 375.592,60

      € 331.768,92

      € 351.374,32

      € 327.977,03

      € 322.673,63

      € 197.257,71

      Saldo

      -€ 117.819,13

      -€ 104.858,73

      -€ 97.790,61

      -€ 96.194,61

      -€ 102.138,18

      -€ 120.890,79

      * raming (het boekjaar is nog niet afgesloten)

      Opeenvolgende maatregelen (invoering van een administratieve kost, organisatie als “instelling’ voor nieuw aangeworven personeelsleden) hebben het tij in onvoldoende mate kunnen keren. Daarenboven bedient het OCMW, door het verbod op discriminatie binnen de DCO-sector, onvoldoende personen die behoren tot de kwetsbare doelgroepen (zoals afgebakend bij OCMW-raadsbesluit). De grootteorde van het verlies is in dit licht niet te verantwoorden.

      Het klantenbestand van de DCO evolueerde als volgt:

        2017 2018 2019 2020
      Totaal actieve klanten op 31/12 125 111 107 56
      Klanten op wachtlijst op 31/12     26 2

      Sinds de oprichting van de poetsdienst/DCO door het OCMW zijn meer en meer andere dienstenchequeondernemingen actief geworden op het grondgebied van de gemeente. Bij het OCMW zijn minstens 10 ondernemingen bekend die diensten aanbieden met dienstencheques. De marktsituatie is sinds de oprichting van de DCO door het OCMW in die mate veranderd dat het aandeel van het OCMW in het dienstenaanbod minimaal geworden is. Het OCMW voelt dan ook niet langer de nood en de behoefte om verder diensten aan te bieden door middel van dienstencheques. Het bestaande OCMW-aanbod kan opgevangen worden door andere dienstverleners en zal gegarandeerd worden door middel van een overeenkomst met een derde partij tot overname van de activiteiten, de klanten en het personeel.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Dieter De Mets, Denis Dierick, Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, Serge Ronsse
      Voorstanders: Dieter De Mets, Denis Dierick, Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Steffi Beyaert, Nathalie Vermassen
      Tegenstanders: Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Peter De Rycke
      Resultaat: Met 12 stemmen voor, 11 stemmen tegen
      besluit

      Art. 1:

      Het organogram vast te stellen, zoals gezien in bijlage.

      In het organogram de functies aan te duiden waaraan het stemgerechtigd lidmaatschap van het managementteam verbonden is.

      Het gaat in concrete om de volgende functies:

      • de algemeen directeur;
      • de financieel directeur;
      • het afdelingshoofd vrijetijdszaken;
      • het afdelingshoofd burger en welzijn;
      • het afdelingshoofd grondgebiedszaken;
      • de deskundige administratieve organisatie.

      De burgemeester, of de schepen door hem aangewezen, maakt met raadgevende stem deel uit van het managementteam.

      Art. 2:

      De personeelsomkadering als volgt vast te stellen:

      VTE

      Interne zaken

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.00

      Algemeen directeur

      AD0210

      Stat

       

      1.00

      Financieel directeur

      FD0210

      Stat

       

      1.00

      Deskundige administratieve organisatie

      Av

      Stat

       

      2.00

      Deskundige financiële organisatie

      Bv

      Stat

       

      1.00

      Deskundige ICT

      Bv

      Cont

       

      1.00

      Deskundige communicatie

      Bv

      Cont

       

      1.00

      Deskundige participatie

      Bv

      Cont

      1.00 VTE Sociale Maribel

      3.50

      Administratief medewerker administratieve organisatie

      Cv

      Stat

       

      3.00

      Administratief medewerker financiële organisatie

      Cv

      Stat

       
               

      VTE

      Grondgebiedszaken

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking
      1.00 Afdelingshoofd grondgebiedszaken Ax Stat  
      1.00 Deskundige ruimtelijke ordening Av Stat  
      1.00 Deskundige infrastructuur Av Stat  
      1.00 Deskundige milieu Bx Stat  
      1.00 Deskundige technische dienst Bv Cont  
      2.50 Administratief medewerker grondgebiedszaken Cv Stat  
      1.50 Administratief medewerker grondgebiedszaken Cv Cont  
      1.00 Teamcoach construct Dx Cont geblokkeerd door de betrekking teamcoach construct Cv in statutair verband
      1.00 Teamcoach eco Dx Cont  
      1.00 Teamcoach support Dx Cont  
      0.80 Teamcoach poetsdienst Dx Cont  
      15.00 Technisch medewerker technische dienst Dv Cont  
      2.00 Technisch medewerker recyclagepark Dv Cont  
      16.00 Technisch assistent technische dienst Ev Cont  
      3.90 Technisch assistent poetsvrouw Ev Cont

      Detaillering:

      • 2.13 VTE - administratief centrum
      • 1.06 VTE - bibliotheek
      • 0.46 VTE - ontmoetingscentrum
      • 0.12 VTE - wijkpost politie
      • 0.13 VTE - magazijn

      9.35

      Technisch assistent poetshulp Ev Cont
      1.00 VTE geblokkeerd door de betrekking technisch assistent Ev in statutair verband
               

      VTE

      Burger en welzijn

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.00

      Afdelingshoofd burger en welzijn

      Av

      Cont

       

      4.80

      Maatschappelijk werker sociaal huis

      Bv

      Cont

       

      1.00

      Deskundige burgerzaken

      Bv

      Cont

       

      1.00

      Administratief medewerker sociaal huis

      Cv

      Cont

       

      3.00

      Administratief medewerker burgerzaken

      Cv

      Stat

       
       

       

       

       

       

      VTE

      Onthaalgezinnen

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.25

      Deskundige onthaalgezinnen

      Bv

      Cont

       

               

      VTE

      Huis van het Kind

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      0.25

      Coördinator Huis van het Kind

      Bv

      Cont

      0.25 VTE Sociale Maribel

               

      VTE

      Vrijetijdszaken Niveau
      Rang
      Cont/
      Stat
      Opmerking
      (*) Afdelingshoofd vrijetijdszaken Bx Stat (*) uit te oefenen door een van de onderliggende deskundigen
      1.00 Hoofdbibliothecaris Bx Stat  
      1.00 Deskundige cultuur en toerisme Bv Cont geblokkeerd door de betrekking deskundige cultuur en toerisme Bv in statutair verband
      1.69 Deskundige sport Bv Cont 1.00 VTE geblokkeerd door de betrekking deskundige sport Bv in statutair verband
      1.00 Deskundige jeugd Bv Cont  
      1.00 Bibliothecaris Bv Cont  
      2.00 Administratief medewerker vrijetijdszaken Cv Cont 1.00 VTE Sociale Maribel
      3.00 Bibliotheekmedewerker Cv Cont 0.50 VTE geblokkeerd door de betrekking bibliotheekmedewerker Cv in statutair verband
      3.00 Sportmedewerker Dv Cont Beschikbaar vanaf 01/07/2023.
               
      VTE Onderwijs Niveau
      Rang
      Cont/
      Stat
      Opmerking

      2.79

      Assistent voor- en naschoolse opvang Ev

      Cont

      Detaillering:

      • 0.94 VTE - GBS Asper
      • 0.94 VTE - GBS Gavere
      • 0.53 VTE - GBS Baaigem
      • 0.40 VTE - GBS Vurste

      geen prestaties in juli en augustus

               

       

      Art. 3:

      De uitdovende personeelsomkadering als volgt vast te stellen:

      VTE

      Interne zaken

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.00

      Boekhouder

      Bv

      Stat

      Ter beschikking gesteld aan de gemeente in de graad van deskundige financiële organisatie. Op termijn te vervangen door gemeentepersoneel.

      1.00

      Administratief hoofdmedewerker

      Cx

      Stat

      Ter beschikking gesteld aan de gemeente in de graad van deskundige ICT. Op termijn te vervangen door gemeentepersoneel.

               

      VTE

      Grondgebiedszaken

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.00

      Deskundige ruimtelijke ordening

      Bv

      Stat

       

      1.00

      Teamcoach construct

      Cv

      Stat

       

      1.00

      Technisch assistent poetshulp

      Ev

      Stat

       
               

      VTE

      Burger en welzijn

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.00

      Afdelingshoofd sociaal huis

      Bx

      Stat

       

      0.20

      Maatschappelijk werker thuiszorg

      Bv

      Cont

      De activiteit wordt stopgezet ten laatste op 1 januari 2023.
      4.91 Poetsvrouw dienstencheque-onderneming Ev Cont De activiteit wordt stopgezet ten laatste op 1 januari 2023.
               

      VTE

      Vrijetijdszaken

      Niveau
      Rang

      Cont/
      Stat

      Opmerking

      1.00

      Deskundige cultuur en toerisme

      Bv

      Stat

       
      1.00

      Deskundige sport

      Bv

      Stat

       
      1.00

      Bibliothecaris

      Bv

      Stat

       
      0.50 Bibliotheekmedewerker Cv Stat  
               

       

      Art. 4:

      Onderhavige beslissing treedt in werking op 1 maart 2021 en vervangt integraal:

      • het gemeenteraadsbesluit van 23 juni 2020 houdende vaststellen organogram, statutaire personeelsformatie en contractuele omkadering, samenstelling managementteam (vervangen OCMW-raadsbesluit van 23 maart 2020);
      • het OCMW-raadsbesluit van 23 juni 2020 houdende vaststellen organogram, statutaire personeelsformatie en contractuele omkadering, samenstelling managementteam (vervangen OCMW-raadsbesluit van 23 maart 2020).

      Art. 5:

      De nodige aanpassingen van de personeelskredieten worden opgenomen in de eerstvolgende meerjarenplanaanpassing.

      Art. 6:

      Een afschrift van deze beslissing over te maken aan de afdeling interne zaken (dienst administratieve organisatie en dienst financiële organisatie) en aan alle diensten.

    • Kennisname briefwisseling bestemd voor de raad voor maatschappelijk welzijn

      Aanwezig: Dieter De Mets, voorzitter van de OCMW-raad
      Denis Dierick, voorzitter van het vast bureau
      Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, leden van het vast bureau
      Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, raadsleden
      Serge Ronsse, algemeen directeur
      bevoegdheid

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 29.

      juridisch kader

      OCMW-raadsbesluit van 28 januari 2019 houdende huishoudelijk reglement en deontologische code van de raad voor maatschappelijk welzijn (vervangen OCMW-raadsbesluit van 21 september 2015).

      motivering

      De briefwisseling gericht aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn en die bestemd is voor de raad voor maatschappelijk welzijn, wordt meegedeeld aan de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn.

    • Mondelinge en schriftelijke vragen

      Aanwezig: Dieter De Mets, voorzitter van de OCMW-raad
      Denis Dierick, voorzitter van het vast bureau
      Peter Declercq, Christophe De Boever, Dirk Martens, Peggy Demoor, Tanja Eeckhout, leden van het vast bureau
      Hugo Leroy, Karel Hubau, Nadine De Stercke, Jef Vermaere, Wim Malfroot, Luc Goemaere, Ankie D'Hollander, Veronique Dedeyne, Jean-Pierre Sprangers, Roland De Bosscher, Christine De Cooman, Isabelle Tuypens, Nele Melkebeke, Steffi Beyaert, Peter De Rycke, Nathalie Vermassen, raadsleden
      Serge Ronsse, algemeen directeur
      bevoegdheid

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 31.

      juridisch kader

      OCMW-raadsbesluit van 28 januari 2019 houdende huishoudelijk reglement en deontologische code van de raad voor maatschappelijk welzijn (vervangen OCMW-raadsbesluit van 21 september 2015).

      motivering

      De leden van de raad voor maatschappelijk welzijn hebben het recht aan de voorzitter van het vast bureau en aan het vast bureau mondelinge en schriftelijke vragen te stellen.

De voorzitter sluit de zitting om 21:00.

Namens OCMW-raad,

Serge Ronsse
algemeen directeur

Dieter De Mets
voorzitter van de OCMW-raad